Business development strategie pro zvýšení prodeje a zisku
Každý má něco, co může prodat. Ať už se jedná o službu, produkt nebo cennou informaci. Dlouhodobý úspěch v obchodě a podnikání však zaručí růst prodeje této služby, produktu skrze správné klienty, kteří produkt koupí. Pokud bude nakupovat opakovaně a stane se z něj věrný klient. V ideálním případě klient na celý život.
Nemůžete jen doufat, že někdo na váš produkt či službu narazí a koupí si ho. To je věc náhody. Náhodně můžete prodat, ale dlouhodobě nedosáhnete trvalých výsledků a prodejních cílů, navýšení obratu a zisku.
Ke zvýšení prodeje nedochází jen tak. Je to výsledek promyšlených, nasazených a v praxi realizovaných Business development strategií, které jsou plánovány a prováděny kontinuálně v průběhu rozvoje podnikání.
Chcete-li zvýšit prodej, potřebujete:
- zvýšit počet klientů, kterým prodáváte,
- zlepšit to, co prodáváte – inovovat produkty a služby,
- rozšířit či změnit portfolio produktů či služeb,
- zlepšit komunikační strategii,
- rozšířit komunikační kanály,
- generování leadů – lead management,
- zlepšit akviziční proces, telefonování, marketingové aktivity, zasílání zpráv, e-mailů, sociální sítě atd.
- zlepšit míru konverze a navýšit konverzní poměr,
- vytvářet strategické aliance a obchodní partnerství,
- dlouhodobě pečovat o stávající klienty a nadstandardně je hýčkat aj.
Pokud chcete zvýšit prodej, potřebujete nastavit sales proces (obchodní proces) krok za krokem. Následně pak potřebujete vytvořit systém v rámci sales procesu. A do budoucna tento systém a celý sales proces potřebujete co nejefektivněji digitalizovat a zautomatizovat.
Pokud můžete zlepšit každý krok svého prodejního procesu byť jen o málo, můžete zvýšit prodej o hodně.
Napsala a vytvořila jsem pro vás návod. E-book 21 Business development strategií zvýšení prodejů a zisku. V něm se dozvíte 21 způsobů, jak zvýšit počet prodejů, zákazníků a zvýšit zisk ve vašem podnikání či firmě.
Řešíte ve vaší firmě oblast business developmentu (obchodu a marketingu)? Řešíte oblast lead managementu, nastavení, automatizaci a digitalizaci sales procesů, telefonování, nábor obchodníků, školení obchodní týmu? Kontaktujte mne či mi napište. Ráda vám pomohu.