Proč je CONTENT „král“ aneb jak rozvíjet on-line marketing
Za posledních několik let se výrazně změnil svět obchodu. Přesouvá se i do on-line světa. Kombinace inbound a outbound salesu a marketingu je z hlediska business developmentu nevyhnutelná. Obsahový (content) marketing a on-line marketing tudíž nabývá stále větší důležitosti ve funnelu cesty zákazníka (customer journey). Je proto potřeba být vidět jak v off-line, tak v on-line světě. Jít tomu naproti a využít všech příležitostí, které se vám v čase naskytnou!
Před několika lety, když jsem pracovala v Definity (IT firma, která vyvíjí SW na zakázku, která se nyní jmenuje ZAT, a. s.), se mi podařilo propojit mého šéfa, manažera marketingu, Ondru Kučeru s Janem Skryjou, zakladatelem projektu Cesty Úspěšných. Dostali jsme prostor a příležitost přednášet na Vysoké škole ekonomické. Je fajn dělit se o zkušenosti a sdílet know how z praxe i s mladou generací studentů, ale i širokou veřejností. Je potřeba využít různých zdrojů a kanálů pro setkání s vašimi potenciálními kolegy či zákazníky. Zároveň přitom sdílíte se světem to, co jste se v praxi naučili, v čem jste dobří, budujete osobní reputaci, a zároveň rozšiřujete povědomí o firemní značce.
Za několik posledních let se byznys, obchod, marketing, cesta zákazníka, péče o zákazníka (zákaznický servis), ale i podpora corporate brandu či HR marketing a headhunting přesunuli do on-line prostředí. Proto content (obsah) nyní hraje velmi důležitou roli v on-line světě byznysu.
Možná už jste přemýšleli nad tím, jak pro váš byznys (zviditelnění vás samotných, vaší firmy, corporate brandu, vašeho produktu, služby) využít možnosti, který on-line svět nabízí. Možná už jste přemýšleli, co znamenají všechny metodiky, nástroje a zkratky typu SEO, PPC, CPC, e-mailing atd. Proto, abyste se v té džungli informací zorientovali, na co se v on-line marketingu zaměřit, doporučuji vám kouknout se na záznam video přednášky Ondřeje Kučery, s názvem SEO, PPC, e-mailing proč je content král aneb „jak rozvíjet vlastní on-line marketing. Ondřej Kučera se marketingu a on-line marketingu věnuje cca 15 let, za tu dobu pracoval např. ve společnostech EXACT Software, Microsoft, v současné době působí ve společnosti ZAT a. s. (dříve Definity Systems).
V přednášce dozvíte:
- Příběhy
- Jak se v čase posunul obchod a marketing
- Jak se změnilo chování a cesta zákazníka díky on-line
- Jak se dělá obchod a marketing v rámci IT/SW a jakým způsobem se mění díky on-linu
- Co je content marketing (obsahový marketing) a k čemu slouží
- Koncept SEE, Think, Do, Care a jaké on-line nástroje je vhodné použít pro každou z těchto fází
- Co je on-line marketing a jaké jsou jeho nástroje
- SEO, SEO metody
- Google Adwords, klíčová slova, PPC, CPC, CTR
- E-mail marketing
- Sociální sítě, LinkedIn
- Obsahová strategie
- Diskuse
Ondra mne před několika lety na základě doporučení kontaktoval ohledně spolupráce. Po jeho boku jsem se toho hodně naučila jak v salesu, tak marketingu. Pronikla jsem i do tajů contentu a on-line marketingu.
Obchod a marketing jsou dvě spojené nádoby, které se navzájem překrývají a doplňují. Je to soukolí orloje. Jedna bez druhé velmi těžce funguje.